Sjuk .. Igen..

Jaha då ligger jag här i sängen IGEN! Är så otroligt jävla trött på att vara sjuk och tajmingen kunde inte ha blivit sämre heller! Har världens mensvärk, förkyld, tjock i halsen och massa slem som fastnat i bihålorna så de är jobbigt att andas oavsett om jag gör de med näsan eller munnen, de geggar liksom igen.. Och nu till råga på allt! Vaknar jag kl 03.45 inatt med att tempen visar 39,2 (!!!!) så har knarkat starka tabletter liknande Alvedon nu sen kl 3 ungefär.. Jag SKA vara frisk tills på fredag! Jag gör liksom allt för att bli frisk just nu! Har ställt fram cola så den blir avslagen då det ska hjälpa magen, har ätit vitlök som är mot illamående, spolat näsan under vatten mot förkylningen och igår gav världens bästa arbetskollega Eve mig en riktig jävla ingefära juice, (ingefära är tydligen bra när man är sjuk) nej och sen har jag äntligen fått i mig frukost och dragit ner på värmen på elementet då det är bra att hålla sig sval när man har feber.. Jag är på gång och gör liksom ALLT för att bli frisk så det här ska nog gå vägen! Igår var jag och mina föräldrar på gränby och köpte lite allt möjligt, lite små shopping men sen gick vi även förbi Apoteket och köpte allt som kan tänkas behövas på kryssningen på fredag. Det blev, Resorb aka bakistabletter - vätskeersättning som minskar baksmällan fungerar superbra på mig!
Postafen - åk och sjösjuketabletter, ett måste när det kommer till mig! Usch jag blir alltid sjösjuk och måste spy!
Sonega - halstabletter, jag kommer nog skrika och skratta halsen av mig så detta blir nog bra! Känns som att jag är väl förberedd nu det enda som behövs är att jag ska bli frisk!! Men nu ska jag googla fram lite hemkurer och se om de kanske hjälper! Puss på eeer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0