Valet i USA

Är det bara jag som sitter uppe och följer valet som sker i USA idag? Ingen kan väl ha missat att det händer idag gissar jag på? Det är nästintill omöjligt faktiskt när det står exakt överallt...
Jag har alltid ogillat amerikaner av den anledningen att jag är supersvensk och accepterar därför inte att alla amerikaner tror att deras land är bäst och störst och alla amerikaner är bara så mycket bättre än alla andra! Ja det stör mig! Självklart är jag likadan själv (nästan) när det gäller mitt egna land. Jag ÄLSKAR Sverige, dock inte hur Sverige sköts politiskt eller mängden av oinbjudna "gäster" beter sig här. Jag tål det bara inte! Men över till valet nu! Jag sitter och kollar på TV4s valvaka där de intervjuar svenskar som bor i USA och även visar klipp från de olika vallokalerna när amerikanerna röstar och berättar varför de just valt att rösta på Obama eller Romney. De visade nyss ett klipp från en kvinna som låter extremt irriterad där hon förklarar att hon minsann inte kan rösta på Romney utav den enkla anledningen att hon är kvinna! Ja din lilla gulliga tant! Du har helt rätt! En kvinna som har något som helst vett i skallen röstar inte på kukhuvudet Mitt Romney! Den jäveln är emot något som jag anser vara de mest självklaraste i världen nämligen abort! Så ni trångsynta jävlar som anser de vara mord att göra abort var vänlig och läs det jag nu skriver.. Tänk dej själv att du är på väg hem från en helt fantastisk kväll på krogen eller är väg hem från ek promenad med hunden, innan du hinner att komma innanför dörren blir du våldtagen och misshandlad. Förstå nu att även om du ej blir misshandlad på utsidan av kroppen så att de syns och blir ärr så kommer du för alltid att ha ärr på insidan.. Du har blivit misshandlad inuti, en misshandel som tillskillnad från ett sår eller ett brustet hjärta aldrig kommer att läka. Du kommer förevigt att som kvinna vara orolig när du nästa gång går ut på krogen eller tar en promenad med hunden. Om du nu kommer våga att göra det igen. Som om inte våldtäkten i sig skulle vara hemsk och brutal nog så upptäcker du även senare att du bär på din våldtäktsman barn. Jag kan ärligt säga att jag nog aldrig skulle kunna lära mig att älska det barn om jag var tvungen att föda fram barnet. "Ja men du kan ju adoptera bort det" tänker du. Men vet ni vilken otroligt lång process en adoption är? Eller att du måste gå runt med det barnet i 9månader. Om du tänker att du behåller barnet inte för dig själv men för barnets skull, ja men tänk den dagen då det här barnet har fått reda på att hans far var en våldtäktsman och förgrep sig på sin biologiska mor när hon var på väg hem. Förstå hans/hennes känsla då? Att bli kommen till världen genom en våldtäkt och inte genom kärlek? Jag skulle då inte vilja leva mitt liv längre efter en sån nyhet.. Att vara helt oälskad av sina föräldrar.. Nej tack! Därför är det både för kvinnan själv och för barnet att ha turen att kunna avbryta graviditeten innan det är försent. Man gör en abort senast i vecka 12. En barn är inte ett barn i veckorna man gör en abort i, det är ett foster, den har inga känslor inga öron, ögon eller fullt utvecklad hjärna. Nej abort ska enligt mig vara lagligt för ALLA kvinnor! Men för att undvika det så ska man ju självklart äta preventivmedel och/eller skydda sig! Ingen vill genomgå en abort och jag är otroligt glad att jag inte behövt göra en! Tack och hej leverpastej VOTE FOR OBAMA OKEJ!💙❤🇺🇸


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0