Gårdagen

Igår var en faktiskt riktigt jävla rolig skoldag, om de nu är vad man kan kalla det.. Först hade vi en vanlig lektion men efter det drog journalistik gruppen till Stockholm i Jb-bilen.. Bara det att det var världens jävla snöstorm och skitvädret ute och snorhalt! Så de tog nästan 2h till Stockholm när de egentligen bara tar knappt 1h. Men men så kan det vara! Det var vi som tjata på vår underbara lärare att åka och vem kan motstå ? INGEN!
Jag och Emma stog för underhållningen i bilen med en massa sång! Vi hade sjukt kul i bilen, väl på konstmuseumet va de inte lika kul.. Fick lyssna på en massa skit om Picasso och duchamp.. Lagom ointressant men när ma gick runt i de där läskigt stora vita rummen med typ 5 tavlor värda flera miljoner i varje rum i så kände man sig som en riktig rik,fin och viktig människa.. Haha lite läskigt faktiskt! Efter visningen blev det lunch, asså man märker verkligen skillnaden mellan att gå på en friskola och en komunalskola.. vår skola har enormt mycket mer möjligheter och kan göra mycke mer än vad t.ex fyrisskolan kan.. vi fick liksom äta lunch i stockholm med utsikt över vattnet, junibacken osv och fick beställa vår mat som gick på 150kr styck.. vilken skola lägger mer 150kr på lunch PER ELEV? Har jag aldrig hört förr iallafall.. så om det finns någon som läser vår blogg som ska välja gymnasium till hösten.. Satsa på en friskola! Vi har sjukt mycke möjligheter och har riktigt bra grejer jag är så löjligt glad över mitt val av skola! Nej men nu ska jag sluta skryta om världens bästa Jb-gymnasium! På vägen hem va de dags att sätta på partyskivan och då kom vår lärare moud fram på partymoud! Rolig dag faktiskt!
Idag ligger jag hemma och glor på tv eftersom skolan har ställt in då inga bussar börjar gå förrän kl 12 och jag slutar 11.30 egentligen så blir ledig idag så sjukt skönt! Vill verkligen inte sätta mig på en buss idag, igår när pappa hämtade mig i stan såg vi 3st stora Storvreta bussar ligga i diktet eller ha krockat riktigt läskigt ju.. Nej så idag blir de att plugga och packa lite, min syster kommer snart över med lite negeringar som hon nyss gjort! Hon är också ledig idag eftersom Sl inte fungerar som de ska wehoo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0